MENU

REPERTUAR
Zobacz repertuar
6 kwietnia piątek 2018

19:00
Koncert Dyplomantów Szkół Muzycznych

Bilety 20 zł
Bilety ulgowe 10 zł

Abonamenty

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej
Uczniowie klas dyplomowych Państwowej Szkoły Muzycznej II st. im. F. Chopina w Opolu oraz Państwowej Szkoły Muzycznej II st. im W. Lutosławskiego w Nysie:

Eva Pola Czyżewska-Grylak - skrzypce /PSM Opole/
naucz. Barbara Zwolińska-Kobiela

Jemina Cieśla - skrzypce /PSM Opole/
naucz. Barbara Zwolińska-Kobiela

Łukasz Ciesiołkiewicz - wibrafon, marimba /PSM Opole/
naucz. Adam Kędzia

Szymon Gacek - wibrafon, marimba /PSM Opole/
naucz. Adam Kędzia

Magdalena Chudzikiewicz - flet /PSM Opole/
naucz. Małgorzata Matuszczak

Marek Wocka - klarnet /PSM Opole/
naucz. Grzegorz Okoń

Małgorzata Duda - śpiew /PSM Opole/
naucz. Rafał Żurakowski

Krzysztof Kołodziejczyk - śpiew /PSM Opole/
naucz. Rafał Żurakowski

Łukasz Jagiełło - skrzypce /PSM Nysa/
naucz. Krzysztof Sala

Tomasz Wojdyła - fortepian /PSM Nysa/
naucz. Bogusława Kos

Weronika Kaczaniuk -  śpiew /PSM Nysa/
naucz. Agnieszka Niewiadomska


Miłosz Kula - dyrygent


Miejsce: Sala koncertowa

Czas w muzyce ma wymiar szczególny…
Wymiar zbudowany trwaniem motywów  i oddechem  muzycznych fraz. Tak oto powstaje  absolutnie wyjątkowa panorama brzmień – Wypełniona dźwiękiem i ciszą – jednakowo ważnymi w „matematyce” każdego taktu w utworze. Wymowny dialog brillante i kantyleny. Legato i staccato. Dialog dynamicznego presto i zmuszającego do refleksji adagio. Wielkie emocje ukryte  w piano i forte !
I te niezwykłe parady ćwierćnut, ósemek, półnut............!
W każdym utworze w niepowtarzalnym,  fantastycznym szyku.  
– Oto po raz kolejny batuta Dyrygenta przewodzić będzie Solistom i Orkiestrze w labiryncie  muzycznych zdarzeń – w świecie muzycznej ekspresji wielkich Mistrzów.  

Małgorzata Kowalska-Waloszczyk

Podczas koncertu odbędzie się kwesta na rzecz Opolskiego Hospicjum Betania.

Miłosz Kula
Dyrygent i muzykolog. Absolwent studiów licencjackich w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie klarnetu prof. Jana Tatarczyka oraz licencjackich i magisterskich w klasie dyrygentury dr. Wojciecha Rodka. Równolegle ze studiami muzycznymi ukończył muzykologię na Uniwersytecie Wrocławskim, którą zgłębiał pod kierunkiem profesorów: Macieja Gołąba, Bożeny Muszkalskiej i Remigiusza Pośpiecha. Jest zatrudniony we wrocławskiej Akademii Muzycznej na stanowisku asystenta.
Otrzymał nagrody i wyróżnienia na konkursach zespołów kameralnych w Szczecinie, Jaworze i Wrocławiu. Jest półfinalistą I Ogólnopolskiego Konkursu dla Studentów Dyrygentury im. Adama Kopycińskiego we Wrocławiu. Był współzałożycielem oraz prezesem Wrocławskiej Orkiestry Młodzieżowej, z którą współtworzył szereg projektów orkiestrowych w kraju i za granicą.
Jako muzyk orkiestrowy, chórzysta, solista i kameralista brał udział w wielu wydarzeniach artystycznych o randze ogólnopolskiej i międzynarodowej. Był chórzystą Chóru Filharmonii Wrocławskiej, współpracował z Chórem Kameralnym Senza Rigore, Filharmonią Sudecką w Wałbrzychu i Agencją Artystyczną ProMusica. Koncertował w Czechach, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Rosji i Szwajcarii.
W roli dyrygenta zadebiutował podczas festiwalu Eurochestries w 2010 roku w Almerii (Hiszpania). Miał okazję prowadzić koncerty w ramach Festiwali Clarimania we Wrocławiu i Brand New Music Festival w Katowicach, a także występować z orkiestrami filharmonicznymi w Lublinie, Zielonej Górze, Kielcach, Katowicach, Rzeszowie, Ołomuńcu (Republika Czeska), Berlin Sinfoniettą, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną i Sound Factory Orchestra. W latach 2014-2015 współpracował z Gliwickim Teatrem Muzycznym. Występował z takimi solistami jak m.in. Bartosz Koziak, Ewa Biegas, Aleksander Teliga, Jacek Mirucki.
Brał udział w kursach mistrzowskich pod kierunkiem m.in. Rafała J. Delekty, Lawrence’a Gwozdza, Florent Héau, Jacka Kaspszyka, Colina Mettersa, Tadeusza Strugały oraz Alima Szacha.
Miłosz Kula zajmuje się również działalnością naukową. Uczestniczył w ekspedycji etnomuzykologicznej w okolice Irkucka, badając ślady obecności polskiego repertuaru. Wygłaszał referaty na konferencjach naukowych w Bydgoszczy, Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu. Kierował czterema grantami badawczymi. W swojej aktualnej aktywności naukowej koncentruje się na twórczości instrumentalnej Carla Dittersa von Dittersdorfa oraz na polskiej muzyce instrumentalnej I połowy XIX wieku. Jest autorem dziewięciu publikacji naukowych, prowadzi bogatą działalność prelegencką i popularyzatorską, opatrując słowem wiążącym koncerty w ramach festiwali muzycznych na Dolnym Śląsku.
Od 2014 roku jest doktorantem w zakresie muzykologii na Uniwersytecie Wrocławskim (promotor: prof. Remigiusz Pośpiech). Studia doktoranckie z zakresu dyrygentury (rozpoczęte również 2014 roku) pod kierunkiem prof. Mirosława Jacka Błaszczyka w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach zostały zwieńczone nadaniem stopnia doktora sztuki we wrześniu 2017 roku.